Meer structuur en overzicht door XA Flow!
Meer structuur en overzicht door XA Flow!

Makkelijker én menselijker werken! Dat betaalt zich uit

Makkelijker én menselijker werken! Dat betaalt zich uit
Geschreven door Sayed Nasibdar op

Yannick de Vries werkt als projectmanager bij XA Flow en houdt zich dagelijks bezig met het inrichten van omzet-gevende workflows en automatisering, voor zijn klanten. Zijn pad, bij XA Flow, laat zien hoe vertrouwen en oog voor de persoon meerwaarde levert.

Na zijn afstuderen aan de opleiding Innovation Sciences aan de UU, wilde hij pragmatisch aan de slag. “Ik vind het vooral leuk om de klantwens, om te zetten in een praktische oplossing. Hoe ga je een ideale situatie nu zo eenvoudig mogelijk bereiken? Met onze systeemkoppelingen is alles mogelijk, vaak veel meer dan je denkt.”

“Ik automatiseer alle losse klikjes, zodat onze klanten en hun medewerkers tijd hebben om hun vak uit te voeren”, vertelt Yannick de Vries, werkzaam als projectmanager bij XA Flow
 

Kijkje achter de schermen: Zo binnen, zo buiten.

Yannick is 27 jaar en woont samen met zijn vriendin en hun labradoodle, in Nijkerk. “Ik ben binnen een kwartiertje met de scooter of de auto op kantoor”, zegt hij. “En als mijn vriendin op kantoor werkt, dan werk ik vanuit huis om voor onze hond te zorgen.”

Begin 2020 reageerde Yannick op de vacature voor een Technisch consultant bij XA Flow. “Ondanks dat ik niet opgeleid was als technisch consultant, werd ik al snel aangenomen. Het klikte en zij keken naar wat ik kan en wil bereiken- het menselijk aspect.”

“Dit ondersteunt het principe dat we uitdragen naar onze klanten”, vertelt Yannick. “Wij helpen recruiters tijd te besparen, zodat zij zich weer op dit soort gesprekken kunnen richten en het werk kunnen doen waar zij goed in zijn.”

Bedrijven stoppen met systeemgericht werken

Yannick vertelt dat de organisatie de afgelopen twee jaar flink is gegroeid. “Dit komt omdat we meer klanten bedienen, maar ook zeker doordat de bestaande samenwerkingen worden uitgebreid. Omdat we ons specialiseren in de werving- & selectie, hebben we in korte tijd enorm veel ervaring opgebouwd met de processen en systemen, die in deze markt worden toegepast. Dan kun je dus ook sneller meer bereiken, met elkaar.”

“Alles van boekhoud- en marketingsystemen tot de CRM-pakketten, kunnen we aan elkaar koppelen en uitbreiden”, legt hij uit.

Productiever én leuker werken

“Automatiseren, synchroniseren- het klinkt misschien heel suf”, geeft Yannick toe. “Maar het maakt werken zoveel leuker en winstgevender”, vervolgt hij enthousiast. “Je kunt de meest ideale situaties creëren. Stel je voor dat je niet meer handmatig alle data hoeft te exporteren en importeren, om systemen up to date te houden. Alle informatie kan dagelijks, of zelfs real-time automatisch worden gesynchroniseerd.”

Een voorbeeld van wat Yannick hier benoemt kan een automatische mailflow zijn, die als volgt is ingericht: De recruiter vinkt in het recruitmentsoftware ‘aan’ dat een kandidaat op gesprek gaat. Op dat moment gaat er automatisch een mailflow starten, vanuit een mailing-programma, met de routebeschrijving, sollicitatietips, herinneringen etc. Zoiets vergroot de betrokkenheid van de kandidaten bij het proces en jouw merk én de recruiter houdt zelf tijd over om meer kandidaten en opdrachtgevers te helpen.

“Alles kan korter, makkelijker, sneller en efficiënter. Dat geeft ruimte voor de dingen die je wilt doen en om daar focus op te houden. Dat vind ik tof!”, aldus Yannick.

Ben jij benieuwd wat Yannick voor jouw business kan betekenen?

Klik hier voor een vrijblijvend adviesgesprek.